Měsíc a vlasy? Možná.

arrow PÉČE arrow Několik cviků pro zdraví vlasů
Několik cviků pro zdraví vlasů E-mail
Napsal Slunéčko   
Thursday, 01 May 2008

bryantKnížku s výmluvným názvem STOP padání vlasů jsem nedávno objevila doma v knihovničce. Je to ten typ brožurky, který vás odradí populárním americkým stylem a slibováním nemožného na počkání. Po pečlivém přečtení jsem si ale uvědomila, že autor, ač možná trochu přehání, zakomponoval do svého dílka i pár zajímavých tipů pro každodenní péči o vlasy.

A. Bryant vypracoval ucelený systém pravidel, mezi které patří stravovací návyky (klasika – hodně ovoce, zeleniny, tekutin, hlídat si dostatek vitaminů a minerálů, vyloučit jídla s nízkou výživovou hodnotou), boj proti stresu (relaxace, spánek, správné dýchání, organizace času atd. atd.), používát šampony které prokrvují kůži na hlavě, a dále několik jednoduchých cvičení. Ta mě zaujala nejvíce, snad tím, že nejsou tak „provařená“ jako výše uvedené rady.
 

(Pozn. Aha: díky Slunéčku za výborný výtah z knížky, získává tímto naší virtuální odměnu :)) 

Andy Bryant nejprve sáhodlouze polemizuje s odborníky o příčinách mužské (ale i některých typů ženské) plešatosti a vypadávání vlasů. Tvrdí, že za padáním vlasů, které pozorujeme zejména v západní společnosti, nestojí primárně testosteron ani jeho deriváty, ale nedostatečné prokrvení vlasové pokožky, které má za důsledek nedostatečné vyživování vlasových kořínků, slábnutí vlasů a nakonec úplné odumření jejich kořínků. Mezi hlavní příčiny tohoto jevu řadí stres a jím způsobené svalové napětí, které vede k zužování vlásečnic. Ale jak to udělat, abychom zvýšili cirkulaci krve v pokožce naší hlavy?


1)    „Vzhůru nohama pro optimální krevní oběh“: dvakrát denně zaujměte takovou polohu, při které bude do vaší hlavy proudit co největší množství krve. Můžete například udělat stoj na hlavě, pokud ho zvládnete; pověsit se za nohy na prolézačku na dětském hřišti, nebo jednoduše udělat hluboký předklon na špičkami nohou a zapažené ruce zvednout nahoru, aby i ony byly nad hlavou. Začínejte od několika vteřin, postupně můžete přidávat až na tři minuty. Dávejte na sebe pozor, ať se vám neudělá špatně nebo neomdlíte!

2)    Cviky na svaly hlavy : cvičte je dvakrát denně, nejlépe ráno a večer. Posaďte se na židli, zavřete oči a nejprve se několikrát zhluboka nadechněte (do břicha) a vydechněte, abyste se zklidnili a okysličili krev.

*Vytáhněte obočí jak nejvíc můžete. Na čele se vám vytvoří hluboké vrásky.  Napočítejte do osmi, pak ještě obočí vší silou vytáhněte, a uvolněte.

* Při cvičení tohoto cviku si položte ruce na uši, abyste cítili svaly okolo uší. Roztáhněte ústa do nepřirozeně širokého šklebu, povytáhněte zároveň co nejvíc líce nahoru, a zavřete pevně oči. Měli byste přitom ve svalech kolem uší cítit určitý pohyb. Zůstaňte v této poloze, než napočítáte do osmi, a ještě naposledy soustřeďte do stahů všechnu sílu, než se konečně uvolníte.

* Stáhněte obočí k sobě, nakrčte nos, a přitom zavřete oči. Vydržte v této poloze,  než napočítáte do osmi, potom ještě naposledy napněte svaly a uvolněte je. Zkuste si při tomto cviku položit prsty na hranici vlasů nad čelem. Ucítíte, jak se vám tam stahují a uvolňují svaly. Právě tyto čelní svaly jsou spolu se svaly kolem uší příčinou napětí v místech této ustupující frontální linie vlasů. Společným napětím způsobeným protitahem těchto dvou svalových skupin vzniká tlak, který brání průtoku krve, a tím je příčinou postupného odsouvání hranice vlasů.

* Otevřete dokořán ústa a pohybujte jimi sřídavě co nejvíc doprava a doleva. Potom jimi hýbejte dopředu a dozadu, při pohybu vpřed vystrčte dolní zuby před horní.

* Jemně několikrát skousněte zadními zuby.

Následně se opět několikrát zhluboka a pomalu nadechněte do břicha. Pak přejděte na procvičení šíje.

3)    Procvičování šíje: 

* Posaďte se zpříma, a hlavu předkloňte co nejvíc dopředu. Držte ji tak asi 6 vteřin, poté narovnejte a chvíli nechte narovnanou. Opakujte předklon, tentokrát ale mírně doprava, narovnejte,a  pak znovu, mírně doleva.

* S pohledem upřeným před sebe skloňte hlavu k levému rameni, abyste se mi uchem co nejvíc přiblížili. Počítejte do šesti, vraťte se do střední polohy, a opakujte na druhou stranu.

•    Ze střední polohy otočte hlavou co nejvíc doleva, jako byste se chtěli podívat za levé rameno. Výdrž do šesti, poté zopakovat na druhou stranu.

4)    Masáž
– zajděte si občas na masáž, zaměřenou na svaly zádové, šíjové a svaly na lebce. Svaly  na lebce si můžete masírovat bříšky prstů i sami. 

5)    Aerobní cvičení – rozproudí krev, a jako taková jsou vhodná pro zlepšení zásobení kůže na hlavě kyslíkem a živinami. Ideální je, abyste do svého denního režimu zařadili 20 – 30 minut aerobních cvičení každý druhý den.

A.    Bryant tvrdí, že lidé, kteří dodržovali celý jeho program, dosáhli viditelných výsledků: jejich pleš začala ustupovat ( i mužům), hranice vlasů se posunula o několik cm zpět do čela. Nevím, do jaké míry je tahle informace důvěryhodná – můj názor je, že výše uvedené cviky nemůžou uškodit, a třeba pomůžou – jak vlasům, tak k celkovému zklidnění a uvolnění po každodenním stresu. Tož tak :o)

Zdroj: Bryant, A. (1995) STOP padání vlasů. Praha: Talpress.

*** (C) Dlouhevlasy.cz a Slunéčko, 2008.  Další publikování není povoleno. No text or image reproduction without permission. Přispějte i vy svým článkem - jak na to a co za to se dočtete zde :)



Sdilej clanek na Facebooku






Komentáře (8)add
...
napsal valalo , May 01, 2008
hmmm... zaujimave... nieco na tom bude... diky smilies/kiss.gif
...
napsal wensdy , May 02, 2008
Začnu cvičit rehabilitační cviky. O důvod víc, proč se k tomu dokopat smilies/smiley.gif
...
napsal hankabar , May 03, 2008
Slunéčko, mockrát díky za Tvou práci!
...
napsal Breberka , May 03, 2008
zajimavésmilies/smiley.gif jen mam pocit, ze by na me koukalo okoli jak na blazna, kdybych jim rekla, ze cvicim na hlavu - proti padani vlasu smilies/grin.gif smilies/wink.gif jinak fakt pekny claneksmilies/smiley.gif
...
napsal Cris , May 05, 2008
Dobrý článek, Slunéčko díky! Zkusím ten stoj na hlavě, kdoví, třeba mi to oživí i jiná zakončení sídlící v mé škatulce, takže budu nejen vlasatá ale i geniáálnííí! smilies/grin.gif
...
napsal Slunéčko , May 05, 2008
Děkuju. smilies/smiley.gif
Cris, to jsi dobrá, já se ke stoji na hlavě ještě nedokopala, zatím praktikuju jenom předklon.
Jo, a údajně se mají při pravidelném cvičení zlepšit nejen vlasy, ale i pleť. smilies/wink.gif
...
napsal Haiky , May 11, 2011
Opravdu...neotřelé rady smilies/cheesy.gif
Ale myslím,že některé by i mohly fungovat,protože se po nich zlepší celkový životní styl .A dobrý životní styl= málo stresu,dobrá strava,pohyb =dobré vlasy smilies/smiley.gif
...
napsal janula , December 13, 2011
tak ten cvik s xichtěním (vytahováním obočí a otvírání pusy).. třeba to má na nějaký vliáv, ale spíš to bude mít vliv na prohloubení vrásek.. smilies/smiley.gif





Komentare od clenu Facebooku


Napište komentář
quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley

security image
Opište písmena z obrázku


busy
Aktualizováno ( Thursday, 01 May 2008 )
 
< Předch.

Nejčtenější články za posl. 3 měsíce