Studium / práce v neobvyklých oborech
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Dlouhevlasy.cz -> Současnost a její projevy
 Vložte téma mezi Oblíbené&sid=dbfa4c256d51748b209bc847a4c7e2e6Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Klarusa
*** šéfredaktorka serveru ***


Založen: 10.11.2006
Příspěvky: 6037

PříspěvekZaslal: po květen 24, 2010 8:08 am    Předmět: Citovat

Hanča napsal:


no problém je v tom, že se bavím o fyzice a historii na vš... je fakt, že jsem z velkého procenta obklopena renesančními osobami, ale co už.. jinak znám hodně případů, kdy na historii šli lidi z toho důvodu, že si nic jinýho nevybrali, resp. neměli žádnou jinou možnost, popřípadě "na nic talent", to nejsou moje slova, ale jejich.. no záleží na člověku.. jasně, středoškolské učivo je oproti vš naprosto triviální... tam se to aspoň na tři- čtyři, pokud na to úplně nekašle, naučí každej a proleze...



Hančo, a ty studuješ fyziku a historii na VŠ, že o tom tak zasvěceně mluvíš?

Jinak renesanční osobnost je sice fajn - otázka ale taky je, na jaké úrovni. Je rozdíl zajímat se o milion věcí a ve všech být v podstatě průměrný a dělat x věcí na špičkové úrovni.
Pokud někdo jde na historii a dostane se, ačkoliv vlastně nemá na nic talent, tak to klobouk dolů, zas tolik těch lidí neberou. Přijde mi celkem úsměvná představa, že si někdo jen tak "odskočí" na přijímačky z takového oboru a samozřejmě se dostane - vzhledem k tomu, jak moc lidí se hlásí a kolik jich nakonec vezmou Twisted Evil A potom je taky trochu jiná věc na té škole vydržet až do konce studia, že jo... Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
*Hanča
>RADA STARŠÍCH<


Založen: 10.3.2009
Příspěvky: 4307

PříspěvekZaslal: po květen 24, 2010 11:08 am    Předmět: Citovat

Klarusa napsal:
Hanča napsal:


no problém je v tom, že se bavím o fyzice a historii na vš... je fakt, že jsem z velkého procenta obklopena renesančními osobami, ale co už.. jinak znám hodně případů, kdy na historii šli lidi z toho důvodu, že si nic jinýho nevybrali, resp. neměli žádnou jinou možnost, popřípadě "na nic talent", to nejsou moje slova, ale jejich.. no záleží na člověku.. jasně, středoškolské učivo je oproti vš naprosto triviální... tam se to aspoň na tři- čtyři, pokud na to úplně nekašle, naučí každej a proleze...



Hančo, a ty studuješ fyziku a historii na VŠ, že o tom tak zasvěceně mluvíš?

Jinak renesanční osobnost je sice fajn - otázka ale taky je, na jaké úrovni. Je rozdíl zajímat se o milion věcí a ve všech být v podstatě průměrný a dělat x věcí na špičkové úrovni.
Pokud někdo jde na historii a dostane se, ačkoliv vlastně nemá na nic talent, tak to klobouk dolů, zas tolik těch lidí neberou. Přijde mi celkem úsměvná představa, že si někdo jen tak "odskočí" na přijímačky z takového oboru a samozřejmě se dostane - vzhledem k tomu, jak moc lidí se hlásí a kolik jich nakonec vezmou Twisted Evil A potom je taky trochu jiná věc na té škole vydržet až do konce studia, že jo... Rolling Eyes


muž studuje fyziku, švagrová historii.. mám to krásně vedle sebe jako ukázku.. no dál se vyjadřovat nebudu, prostě si to takto myslím a ledasco vidím a to mi stačí..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lucy W.
601-1200. Guru III. kategorie
601-1200. Guru III. kategorie


Založen: 17.3.2008
Příspěvky: 978

PříspěvekZaslal: po květen 24, 2010 6:43 pm    Předmět: Citovat

Souhlasím, že historie je tak trochu nepraktická pavěda, ale našprtat se teda nedá. Jistě, dá se našprtat, abys prolezl u zkoušek, ale to, jak už bylo řečeno se dá asi cokoliv (otec se našprtal přes prázdniny na zkoušku matematiku pro geology). Ale věda - žádná věda není o tom převyprávět něco z knížek!?

A učit se přemýšlením a objevováním? To není učení to je přemýšlení a objevování. To se dělá, když se vypracovávájí seminární práce. Já pochybuju, že se medici učí tak, že sedí a přemýšlí nad tím, co by dělali s klostridiovou myonekrózou. Já bych na tom teda nic nevymyslela, aspoň dokud bych si nezjistila, co to je:-) Stejně tak o Prejaslavské radě můžeš uvažovat až když víš, co, kdy, kdo - a to je předmětem učení.

A co se úspěšnosti týče. Dostat se není problém, problém je vydržet. Ne, že by vyhazovali, ale nás hodně uteklo (já po bakaláři). A když už jsme u toho paleografii (praktickou - čtení) se taky nenašprtáš. A co hůř, tu ani nepochopíš. Buď vidíš (aspoň s pomocí Capelliho) nebo nevidíš.

A že jsou neužitečné? Asi jako cokoliv jiného - malířství, divadlo, literatura, botanika, latina, panenky, living history etc.
_________________
Rozhlizeni po svete nic nestoji­, plati­ se teprve za komentare.
Nebudu se menit v hada, nikdy to nepomaha.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
astrid
***moderátorka***


Založen: 1.8.2010
Příspěvky: 1774

PříspěvekZaslal: út květen 27, 2014 7:58 am    Předmět: Citovat

Nedávno jsem se v rámci studia dostala k semináři waldorfské pedagogiky, která u nás postupně začíná nabývat na vzestupu... A nedá mi to, abych tohle téma nenadhodila i tady. Jak na vás, kteří jste s ní přišli do styku, popř. jste se o ní zajímali více, působí?
Mně osobně teoretické uvedení do waldorfského systému i hospitace na škole v Semilech přinesly značné rozčarování (počínaje tím, že učitelé jsou neškolení v oborech, které učí, přes spiritualitu projevující se v ranních rituálech a i častých citacích z Bible, po dojem, že převažují východiska z germánských a evropských tradic a zapomíná se na české.....). Byla bych docela zvědavá na vaše názory, pokud máte Question
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lalaith
>RADA STARŠÍCH<


Založen: 19.11.2008
Příspěvky: 4667

PříspěvekZaslal: út květen 27, 2014 8:39 am    Předmět: Citovat

Waldorf - dovolím si k tomu napsat několik názorů. Strašně moc jsem chtěla na Waldorfské lyceum v Semilech, znala jsem tam dvě super holčiny, které si to hodně pochvalovaly. Jenže se otvíralo až později, než bych tam mohla jít - a musela bych se vrátit o ročník zpět, tedy mi to tehdy doma neprošlo. Chtěla jsem tam kvůli většímu zaměření na řemeslné a umělecké předměty.
Později jsem se dostala na Waldorfský seminář, protože mi ta pedagogika byla stále sympatická. Ale nakonec, po jednom semestru, jsem toho nechala. Hodně se mi tam nelíbilo právě podsouvání některých lehce ezotericko-náboženských názorů na svět... Podle mě i účelově zařazené přednášky o těch nekontroverznějších tématech na večerní přednášce - po celém dnu intenzivní nalejvárny a seminářů už málokdo zvládal číst mezi řádky filosoficky zaměřených textů a přesvědčivém projevu přednášejícího. No já se tam nakonec pohádala, přiznám se, že ani nevím, o co konkrétně... Nějaký myšlenkový koncept připisovali právě Steinerovi, Waldorfskému zakladateli - a jaksi nechtěli slyšet, že před ním to řekl už někdo jiný... A vadily mi tam i další věci.

Na semináři jsem potkala různé lidi, někteří byli fajn, jiní byli už i na mě maličko zvláštní, až příliš alternativní. Jakýkoli nesouhlas byl přijímán s takovým tím bohorovným klidem a tím, že "jsem ještě mladá" (byla jsem tam nejmladší z účastníků, na hranici toho, kdy lidi přijímají). Vtipné bylo, že ty filosofické texty byly relativně složité, tedy třeba maminky na mateřské, které se s ničím takovým nikdy nesetkali, neměli ani páru, o čem je v nich řeč a přednášky nekriticky příjali. To mi tam vadilo asi nejvíc.

Výtvarná část mě zklamala, moc pravidel na to, jak něco dělat, jak mají jít za sebou barvy, hodně šmrncnuté právě ezoterikou. Hudební část byla skvělá, výborný učitel, který u mě způsobil, že jsem byla schopná ze sebe vydat nějaký zpěv před jinými lidmi. Embarassed Recitace mě zklamala hodně, recitovaly se tam německé texty... Já s nulovou znalostí němčiny, bez znalosti čtení čehokoli, jsem se marně snažila udržet krok a aspoň nějaké ty zákonitosti pochytit. Eurytmie byla fajn, jen trochu zvláštní, člověk si musí zvyknout.

Toliko v kostce, byla to skvělá zkušenost. Teď si říkám, že bych dítě na Waldorf nedala. Ačkoli ty olčiny, co znám, si to opravdu chválily hodně a byly tam moc spokojené. Teď jsou obě na VŠ a nemají problém. Omlouvám se za takový elaborát, jen jsem se maličko rozpomněla...
Díky tomu semináři jsem začala jezdit do Prahy a znovu se potkala se současným přítelem, což byla pro mě byla poslední kapka pro opuštění toho bývalého. Pro mě největší přínos Waldorfu a myslím si, že jsem tam měla být. Embarassed
_________________
http://lalaithaparfemy.blogspot.cz/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
astrid
***moderátorka***


Založen: 1.8.2010
Příspěvky: 1774

PříspěvekZaslal: út květen 27, 2014 11:29 am    Předmět: Citovat

Lalaith, díky moc za odpověď - říkala jsem si, že možná zrovna Ty připojíš svoji zkušenost (a obsáhlost naopak oceňuji!). Smile Doufala jsem, že si třeba pak trochu poupravím po dalších informacích názor - přeci jen, mám možná už kapku zúžený pohled na věc (vzhledem k tomu, že se školím v konkrétním oboru a nezaměřuji se tak široce na ostatní).

To, co píšeš, na mě ale působí spíš jako potvrzení toho, co se mi na waldorfské pedagogice nezdálo. Popravdě řečeno, (a opravdu nechci ten obor vysloveně pošpinit - je to jen můj dojem), na mě působil přístup školy i samotné složení ped. sboru poněkud jako sekta. Nehledě na vklad, který sice poskytuje dětem variabilitu, senzitivnost a nepřehlcuje je poznatky, ale zároveň jim díky specifickému klimatu a předkládání informací připravuje šok při vstupu na SŠ či dál na VŠ a do života...

Dlužno dodat, že jsem jinak měla dřív spíše pozitivní názor - děti mých známých chodí do školy v Písku a vyloženě tam prospívají. Líbilo se mi to úzké propojení s rodinou a všestrannost (co se týče řemesel, hudby a umění včleněných do výuky). Taky antroposofie má v sobě spoustu zajímavých myšlenek, které by nebylo od věci převést i do státních škol...
Asi ale můžu i svůj příspěvek ukončit s tím, že učit bych už tam nešla a o začlenění svých (budoucích) dětí do téhle školy taky neuvažuji. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lalaith
>RADA STARŠÍCH<


Založen: 19.11.2008
Příspěvky: 4667

PříspěvekZaslal: út květen 27, 2014 12:09 pm    Předmět: Citovat

Astrid, s tou sektou mi to později přišlo tak trochu taky v některých věcech, dost mě to tehdy mrzelo. Když jsem o tom vyprávěla příteli, tak přesně tahle slova z něj vypadla taky... "Ty jo, to vypadá jek nějaká sekta."
Mám pocit, že vzhledem k tomu, že s filosofickými texty už jsem do styku přišla, tak jsem si dokázala dát některé věci o něco víc dohromady a prostě mi to začalo připadat divné.

Jinak se vstupem dětí z Waldorfu na SŠ by podle mě problém být mohl. Ze SŠ/lycea na VŠ už podle mě menší. Některé prvky Waldorfu jsou rozhodně inspirativní a zajímavé, to ano, ale jako celek už teď říkám spíše ne. Můžu se zeptat, jakému směru se věnuješ, jestli to není tajné? Děkuji.
_________________
http://lalaithaparfemy.blogspot.cz/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
astrid
***moderátorka***


Založen: 1.8.2010
Příspěvky: 1774

PříspěvekZaslal: út květen 27, 2014 12:48 pm    Předmět: Citovat

Jp, je to škoda - mohla by to být jinak poměrně zajímavá alternativa. I když, na ty školy je stejně docela nával, takže jsou zkrátka lidé, pro které je to to pravé...

V odpovědi na Tvůj dotaz: zřejmě nás na té filosofii fakt něco naučili (kritické myšlení) Smile - já mám vystudovaná humanitní studia, a teď zakončuju celkem všední učitelství pro ZŠ a SŠ - aprobace Čj-Zsv.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lalaith
>RADA STARŠÍCH<


Založen: 19.11.2008
Příspěvky: 4667

PříspěvekZaslal: út květen 27, 2014 1:24 pm    Předmět: Citovat

Je pravda, že asi ten, kdo tam patří, si cestu najde... No a já to evidentně nebyla. Wink

Aha, tak o tomto Tvém zaměření vím, já myslela, že jsi mluvila o nějakém ještě dalším zaměření, např. Montessori nebo tak. Wink Jojo, kritické myšlení, dobrý postřeh. Je fakt, že mi to říkala třeba i mamka, že po vystudování filosofie přemýšlím trochu jinak. Embarassed
_________________
http://lalaithaparfemy.blogspot.cz/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Bonemína
***moderátorka***


Založen: 30.8.2007
Příspěvky: 6526

PříspěvekZaslal: út květen 27, 2014 1:38 pm    Předmět: Citovat

Osobně mám s waldorfským školstvím zkušenost jen na úrovni mateřské školy a pro mě osobně je to tak akorát ta úroveň, kde je to přínosné. Začala jsem se zajímat víc o ty Steinerovy teorie, antroposofii a nějak mi to nepřijde jako směr, kterým bych se já nebo moje potomstvo mělo profilovat. Z jednoduchých tvrzení, se kterýma se nedá nesouhlasit, občas vyvozuje závěry, se kterýma už nemůžu souhlasit.
Asi bych neměla problém přihlásit dítě do nějakého waldorfského kroužku jednou týdně, aby vedle klasické školy a klasických kroužků vidělo i něco jiného. Ale myslím, že spoustu těch alternativ, co W.Š. nabízí (třeba poznání, jak se ze zrna stane chleba nebo různé dřevořezbářské práce) dokážu dítěti zprostředkovat i bez té jejich filosofické omáčky okolo.

P.S. ještě jsem si vzpomněla na šok jednoho hudebně hodně nadanýho kamaráda, který jel pln očekávání na nějaký waldorfský hudební kurz a vrátil se zděšený tím, že "ono jim to neladí a je jim to jedno!" Smile
_________________
A co hadi, krtek a vypelichany sokol?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.