arrow PÉČE arrow Jak docílit delších a hustších vlasů
Jak docílit delších a hustších vlasů E-mail
Napsal MartiFellien   
Úterý, 07 leden 2014

3939766274_b4247016d3_mPorcelainswan: Mnoho z nás má svou zaběhlou péči o vlasy. Pokud ji ještě nemáte a pořád přemýšlíte, hledáte, koumáte, co Vašim vlasům chybí, nechte se inspirovat článkem MartiFellien, ve kterém shrnuje své individuální osvědčené rady při nejčastějších problémech s vlasy.

 

Každý z nás dlouhovlasců musel někdy čelit nejrůznějším problémům s vlasy, ať už se jednalo o přílišné maštění vlasů, lupy, vyrážky ze šamponů, či dokonce vši, které se nám ve vlasech objevily jakoby odnikud. Tyto problémy jsou většinou krátkodobějšího charakteru a mají své řešení, většinou poměrně jednoduché. Pak jsou zde ale problémy, se kterými se někteří potýkáme celý svůj život: třepící se konečky, nadměrné vypadávání vlasů, či dokonce stav, kdy se vlasy ve svém růstu zastaví v určité délce a dále již nerostou. Já osobně se o posledním jmenovaném problému doslýchám nejčastěji, ať už si na to stěžují kamarádky či příbuzní. Většina lidí neví, jak na vlasy vyzrát a přinutit je, aby opět rostly. Já osobně jsem se jednu dobu s tímto problémem také potýkala. Za tuto dobu jsem nasbírala hromadu zkušeností a nápadů, které mi skutečně pomohly a v tomto článku bych se s vámi o ně chtěla podělit. Navrhuji tedy se již dále nezdržovat úvodním textem a přejít k jádru věci.

 

 

 

 

 

V první řadě bych ráda podotkla, že pokud se vlasy zastaví v určité délce, například na ramenou, a dále již nerostou, je třeba si uvědomit, že to není normální stav a zřejmě je něco špatně. Abychom odhalili příčinu, tak se mnohdy nemůžeme na tento problém dívat pouze povrchně. Masky, zábaly a zastřihování tady samy o sobě nesehrajou žádnou roli. Zastavení růstu, nadměrné vypadávání, řídnutí vlasů a přesušené konečky značí, že je něco v nepořádku uvnitř našeho těla. Ve většině případů se jedná o nedostatek některých látek, zejména vitaminů. Je proto dobré zakoupit nějaké vitaminové doplňky stravy. Pokud nevíte, kterého vitaminu máte nedostatek, kupte si nějaký dobrý vitaminový komplex. Pokud vám kromě vlasů dělají problémy i nehty a pleť, jedná se o nedostatek vitaminu B, v tomto případě doporučuji Biosil – profláknutý, levný, ale velmi účinný. Vitaminy samy o sobě ale nic nevyřeší, alespoň ne dlouhodobě. Je třeba především upravit jídelníček a životní styl. Strava by měla být vyvážená a pestrá, měla by obsahovat hodně ovoce a zeleniny, rovněž ale i ryby, na které se v České republice velice často zapomíná, a které vytáhneme z mrazáku na stůl leda tak o Vánocích. Pokud k tomu přidáte ještě vitaminové doplňky, mělo by být brzy po problému. A pokud ne? Nemusíme hned věšet hlavu, máme zde ještě spoustu dalších pomocníků.

 

115643246_f17f40e4d6_mPokud uběhl měsíc a vlasy vám i přes změnu jídelníčku a užívání doplňků neporostly o více jak centimetr, je dobré si koupit čaj Křemíková bomba značky Dr. Popov. Tyto čaje seženete ve zdravých výživách, v některých městech jej prodávají i v lékárnách. Křemíkovou bombu od Popova užívejte dle návodu uvedeného na balíčku s čajem. K tomu můžete vlasům dopřávat pravidelné lázně z kopřivového čaje. Rovněž je opravdu velice důležité vlasy pravidelně zastřihávat. Já osobně si vlasy stříhám sama doma, metodou Lee Stafforda. Není to nic těžkého, během pěti minut máte hotovo. Na internetu si můžete vyhledat videa a návody. Vaše vlasy si samy řeknou, o kolik potřebují zastřihnout. Pokud se vám třepí pět centimetrů délky, tak je prostě ustřihněte, budete se muset překonat, protože pokud to neustřihnete včas, vlasy se budou třepit dál a dál, a nakonec vám poškozený vlas stejně vypadne. Pokud odstřihnete třepící část nebo se vám vlasy netřepí, pokračujte v zastřihávání tak, že budete každý měsíc zastřihávat alespoň o dva centimetry. Věřte mi, že to opravdu k něčemu je. Pokud si vlasy pěstujete, tak je každý měsíc zastřihněte o centimetr, i takové málo stačí a vlasy budou růst rychleji, takže i když je budete zastřihávat, budete je mít delší a delší.

 

Jestli všechna tato pravidla dodržujete a vlasy stále nerostou, doporučuji navštívit schopného doktora, protože se může jednat i o nějaký vážnější problém, jehož jsou nerostoucí vlasy pouhým projevem.

 

V případě, že se jedná o nadměrné vypadávání vlasů, tak tam je to trochu složitější. Pokud vám vypadne více jak 100 vlasů při jejich mytí, jedná se o nadměrné vypadávání. Nutno ale podotknout, že jak u zvířat, tak i u člověka se mění hustota ochlupení dle ročního období, proto vám nejvíce vlasů vypadne na podzim a na jaro. Vypadávání vlasů můžete omezit opět pravidelným zastřiháváním a vitaminovými doplňky, dále doporučuji masáže hlavy kopřivovými vodičkami, ale také pravidelným česáním, nejlépe dvakrát denně,

4546082729_7d58ba371d_mpokaždé sto tahů kartáčem. Docílíte tak lepšího prokrvení pokožky hlavy. Pokud nadměrné vypadávání stále přetrvává, může se jednat opět o vážnější zdravotní problém či kožní chorobu. U mužů se ale může jednat o „pouhé“ první projevy plešatosti. Ta se může projevit u mužů v různém věku, podle genetických predispozic. Měla jsem spolužáka, který byl plešatý už v sedmnácti letech, naopak znám muže, kteří nezačnou plešatět ani v šedesáti.

 

Závěrem bych ještě ráda uvedla, že nemusíte nutně přecházet na přírodní šampony. Ano, ty klasické jsou většinou nacpané kde čím, ale pokud vám vyhovuje „silikoňák“, tak ho používejte i dál a nestresujte se. Každý člověk má jiný typ vlasů, každému sedí něco jiného. I ty silikony v šamponech můžou být pro někoho dobré, i když je to těžko představitelné. Klidně zkoušejte více značek šamponů a střídejte je. Já nejčastěji používám obyčejnou Baleu, je levná, bez silikonů, navíc pro mě nejlepší. Dělá mi opravdu krásné vlasy a nemám s ní problém, i když mám na většinu šamponů alergii. Vše, co jsem uvedla v tomto článku dodržuji už několik let a od té doby nemám s vlasy problém, rostou mi hodně rychle, i čtyři centimetry za měsíc. Je to i tím, že když jsem byla malá, rodiče mě nechávali ostříhat na kluka, ještě i v první třídě. Žádné lokýnky, nic. Sice se mi všichni smáli, ale rodičům jsem vděčná, protože tak bohaté a krásné vlasy jako mám teď já, má málokdo. Pozoruji to i na ostatních dětech, že holčičky, které jsou stříhány na krátko mají později mnohem kvalitnější vlasy než ty, které je měly dříve dlouhé. Berte to tedy jako doporučení pro vás, co máte malé děti. Někdy je holt lepší něco obětovat, abychom mohli později dostat mnohem více.

 

Foto (C) gfpeck, elana's pantry, Renée S. Suen

(C) Dlouhevlasy.cz, MartiFellien, 2014. Publikování části nebo celkeu na jiných webech je přísně zakázáno, možné POUZE na základě písemného souhlasu dlouhevlasy.cz ( Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny ).


 



Sdilej clanek na Facebooku






Komentáře (25)add
...
napsal Housenka , leden 08, 2014
Vlasy rostoucí 1 cm za měsíc mi přijdou úplně v pořádku. Soudím teda podle sebe. A k tomu častému zastřihávání - na mě to takhle nefunguje, ještě nikdy mi časté zastřihávání nepomohlo k tomu, abych měla vlasy delší.
...
napsal astrid , leden 08, 2014
Článek je moc podnětný, díky za něj! smilies/smiley.gifDobrou životosprávou se jistě nic zkazit nedá: taky si myslím, že když je člověk v pořádku zevnitř, odrazí se to i navenek... Ohledně zastřihávání mám názor jiný (už jen proto, že patřím k těm, které v dětství stříhali nakrátko a vlasům to moc nepomohlo). Každopádně, jinak užitečné rady...!
...
napsal Nicole , leden 08, 2014
Tak vzhledem k tomu, že lidský vlas roste v průměru 1,5cm za měsíc by mi z nich při každoměsíčním stříhání mnoho nezbylo. Taky patřím k těm, který doma po celé dětství vlasy kosili na krátko a ta hustá hříva v dospělosti je pouze zbožným přáním. Kde nic tu nic.

Je mi líto, ale některá stará moudra už jsou překonána a ukázala se naopak dost nemoudrými smilies/wink.gif
...
napsal hankabar , leden 08, 2014
Já přes všechny maminčiny prosby byla do deseti let stříhána na kluka. Bohužel jsem asi prošvihla nejlepší léta svých vlasů, protože někdy ve 20 se mi vlasy změnily (asi vlivem hormonů?) a jsou prostě jiné. Všechno ostatní, jen ne bohaté.
Vím, že článek je o Tvých zkušenostech, ty moje jsou opačné. Ale někomu jinému se určitě bude moc hodit smilies/smiley.gif
...
napsal verushka1992 , leden 08, 2014
No, kdybych měla každý měsíc stříhat 2 cm, tak jsem brzy plešatá, můj maximální přírůstek je 1,5 cm za měsíc ať dělám co dělám... Navíc si myslím, že je rozdíl mezi kvalitou dětských vlasů a kvalitou vlasů v dospělosti ať rodiče stříhají nebo ne - přeci jen hormonální změny v pubertě nikdo neošálí.
...
napsal víla , leden 08, 2014
Zajímavý článek a s většinou toho lze souhlasit, podobně jsem taky postupovala ve výživě. Jen by mě zajímalo, jestli někdo nezměřil (zrychlený) přírůstek při pravidelném užívání kopřivových lázní. Ale to stříhání nejspíš nebude pro mě -vzhledem k tomu, jak pomalu mi vlasy rostou a ještě se vlní - padne na to asi polovina až třičtvrtiny délky. Spíš si hledím vážit si každé délky pramene. Samozřejmě mě mnohokrát napadá zastřihnout a že třeba rychleji porostou - Prostě v tomhle ohledu nevím, potřebovala bych to blíže prozkoumat a vědět, že se na rychlejěí růst můžu spolehnout 100%.
...
napsal Sinnerion , leden 08, 2014
Přidávám se k dosavadním názorům, že s přírůstkem 1 cm za měsíc by mi toho na hlavě moc nezůstalo. Loni jsem je dost stříhala a vůbec k ničemu to nebylo smilies/sad.gif Nicméně tu křemíkovou bombu někdy hodlám vyzkoušet smilies/smiley.gif
...
napsal M.Snehurka , leden 08, 2014
Vnitřní i vnější péče je potřeba. S úpravou jídelníčku souhlasím. Už nějakou dobu si dávám pozor na to, abych jedla pestře a ne pořád to stejné. Především si hlídám pitný režim (alespoň 2 litry tekutin denně - voda z kohoutku a neslazené čaje). Balee dávám taktéž palec nahoru - oranžová řada pro vlnité vlasy je moje jednička a olejíček na suché a poškozené vlasy. A ještě detail - najít si způsob, jak ventilovat negativní emoce. Stres mým vlasům nejvíce uškodil (padaly, byly suché, bez života).
...
napsal Jorika , leden 09, 2014
Bohužel, nemůžu souhlasit s tím, že když se vlasy stříhají dětem, mají je v dospělosti hustější.
Tento mýtus na mě maminka uplatňovala a stále i po čtyřicítce mám na hlavě 5 chlupů :-).
Naopak, moje neteř má od maličkata vlasy dlouhé a dnes v 11 letech má hřívu na 3 hlavy dlouhou do pasu.
...
napsal lethality , leden 09, 2014
myslím, že smyslem pravidelného stříhání není urychlit růst vlasů, ale zarovnání vlasů do stejné délky tak, aby prameny byly na konci co nejkompaktnější.... tím se méně opotřebovávají, než když je každý jinak dlouhý.... takže pravidelně stříhat ano, ale jen tak, aby byly vlasy pěkně zazovnané pospolu (třeba jen půl cm, klidně i míň) - tolik k mojí zkušenosti smilies/cool.gif
...
napsal Romanka , leden 10, 2014
zajímavý článek, určitě souhlasím se stravou, s vitamíny (Biosil nebo křemíkovou bombu si dávám vždycky přes zimu), ale jako ostatní mám na to stříhání jiný názor, stříhám konečky jednou za rok (chtěli by teda aspon dvakrát do roka, ale ne víc!smilies/cheesy.gif) a kdybych je stříhala každý měsíc, tak nemám tak dlouhé vlasy jako teď a taky si myslím že někdo opravdu nemá dispozice k tomu mít dlouhé vlasy a na určité délce se mu zastaví a může jíst zdravě a dělat pro vlasy první poslední, takže si myslím že je to částečně i dáno, jaké kdo bude mít vlasy smilies/smiley.gif stříháním se ustřihne poškozený koneček ale vlasy kvůli tomu nzačnou rychleji růst, jen budou prostě vypadat zarovnané smilies/smiley.gif
...
napsal Kataska , leden 11, 2014
Vzdyt to strihani = rychly rust nedava vubec smysl. Vlas vyrusta z korinku, tudiz kvalita vlasu a rychlost rust ovlivnuje pouze vnitrni stav organismu, prokrveni pokozky, pripadne nejake venkovni vlivy, ale ne delka vlasu nebo roztrepenec na konci. Maximalne se zastrihovanim predejde odlomeni roztrepence a zkraceni, ale nemuze to mít prece vliv na vypadnuti. A zastrihovat 1 cm za mesic, tak se mi vlasy zkracuji, neb mi prostě od narozeni rostou maximalne ten centimetr, casto i mene, takze 4 cm mesicne zavidim silene smilies/smiley.gif
...
napsal víla , leden 11, 2014
Ještě k tomu stříhání - domnívám se, že u mě je to tak, že když si ty roztřepený konce neustřihnu, tak naopak chrání celý zbytek vlasů, celou délku. Kdybych si je ustřihla každý měsíc, roztřepence by se posunovaly po vlasu pořád nahoru a výš ke kořínkům. Takhle aspoň zachovám délku a ty poškozené konečky chrání ten zbytek vlasů. Protože ty roztřepence vznikají kvůli vyššímu mechanickému požkození, kterému je vždy vystaven konec vlasu- a tak by to bylo na kterékoliv jeho části, jen záleží, kde se střihne. Navíc díky přírodní péči se mi daří nemít konečky roztřepené, sem tam se nějaký objeví, ale zacelí se olejem, vždy těsně před umytím. Ale je jich dost málo oproti před tím. A tím, že užívám olej, ani se nešíří výš a nikdy se mi nestalo, že by se vlas rozštěpil po celé délce. Vzpomínám si, když jsem ještě neměla přírodní péči, tak jsem se šla ostříhat kvůli roztřepeným koncům, a vzala mi tak 15 cm. Po příštím umytí se mi začaly ty vlasy znova třepit úplně stejně hrozně tam, kde byly ustřiženy. Vůbec nic to nevyřešilo,akorát se ty roztřepence posunuly výš ke kořínkům a délka byla pryč. Proto doporučuji v prvním bodě vyřadit chemické šampony, těm, kterým opravdu nesedí, ale vlastě všem.
...
napsal SmoothAnnie , leden 11, 2014
No..souhlasím s přechozími komentáři..vzhledem k tomu, že se vlasy a vlasová pokožka neustále obnovují, tak to, jestli byl někdo v dětství (tedy x let zpátky) na kluka nebo ,,za rusalku", fakt v dospělosti na vlasy vliv nemá...já měla jako malá vlasy po pás a taky plešatá dneska rozhodně nejsem...a ,,jen" po lopatky je mám jenom proto, že jsem ve třinácti byla blbá a sestříhala si to. Takže tak.

S tou důležitostí prokrvování vlasové pokožky souhlasím a fakt to funguje, ovšem ne zběsilým kartáčováním, ale pořádnou masáží hlavy 2x do týdne...kartáč spíš jen roznese to sébum po vlasech, jinak nic moc s kůží samotnou nedělá...




...
napsal Harik , leden 13, 2014
Nespletla se autorka článku, že zastřihuje alespoň 2 mm měsíčně? Ty dva centimetry mi připadají nereálné, tolik málokomu vůbec naroste.
...
napsal Arezet , leden 21, 2014
no já jako malá měla vlasy pod ramena a hodně jsem jich měla,takže jsem měla do 20 i ofinu,aby mi vlasy nepřekážely,teď jsem bez ofiny a vlasy mi po umytí vážně lezou na nervy,připadám si jak Yeti,musí ms ivlasy sepnout abyhc viděla smilies/cheesy.gif jinak mi rostou šíleně rychle za měsíc,2 cm,jinak mě vlétě mamka nechával stříhat na mikádo,což jsem nesnášela,no teď už jen používám věci na vlasy bez siliconů a parabenů,takže jen přírodní zdroje a všimla jsem si ,že už nemám vlasy tak suchý,ale konečně mají normální strukturu,sice stále hrubou,ale né přesušenou smilies/smiley.gif
taky moc nesouhlasím s tím,že když má člověk vlasy jako malý krátký,že bude mít dlouhé husté vlasy v dospělosti,sam jsem toho důkazem,nebo že čím častěji střáhá tím vlasy víc rostou nebo jsou hustší,to fakt ne no
...
napsal Olina , leden 27, 2014
Opravte prosím chybu v poslední větě. Místo hold - holt. Jinak moc hezký článek.
...
napsal porcelainswan , leden 27, 2014
Olina: Díky za upozornění, opraveno smilies/smiley.gif
...
napsal slunovláska , leden 28, 2014
Kéž by to bylo tak snadné ...
...
napsal Ivkaaa1000 , leden 29, 2014
A to já bych zase s tím stříháním vlasů v dětství souhlasila. Od mala jsem měla dlouhé vlasy, moje o dva roky mladší sestra věčně na kluka. Teď v dospělosti, kdy obě máme dlouhé vlasy, tak já mám výrazně řidší vlasy a nikdy jsem nechápala proč, když jsme z jednoho těsta!
...
napsal melissa , leden 29, 2014
Ivkaaa1000: já myslím, že to je náhoda. přece nejste dvojčata. kdyby jste byly, tak jedině to by mě přesvědčilo o pravdivosti té teorie.
jeden můj brácha nosil vždycky ježka, druhý delší vlasy. a já někdy kratší, někdy delší. husté vlasy máme všichni. jeden má rovné jak hřebíky, druhý vlnité a já jak kdy. takže moje teorie by mohla být: "mějte správné rodiče a dva bratry, každého s jinými vlasy, a všichni je budete mít husté" smilies/grin.gif smilies/cool.gif
...
napsal wensdy , únor 04, 2014
Ivkaaa1000 : hustota a barva vlasů se může dědit i ob generaci. Maminka má 8 sourozenců a nenajdeš dva se stejnými vlasy. A to byli prosím všichni až do puberty stříháni podle hrnce. Prostě jak to padne, tak to padne. Nebo jak bys chtěla vysvětlit, že já mám vlasy hnědé a moje sestra blonďaté. Že já jedla jako malá víc čkolády? smilies/grin.gif
...
napsal Ladu , listopad 16, 2014
děkuji za článek, něco z toho zkusím. Jen musím souhlasit s ostatními, že když se člověk ostříhá jako malý dítě na krátko, že vlasy jsou hustější. Není to pravda. Já a moje dítě jsem živoucím příkladem. Jako malou mě naši skoro 10 let nestříhali jen zastřihávali a já měla krásný a hustý vlasy pod zadek. Pak přišla puberta a já si je obarvila a přišla lupénka a můj materiál nic moc :-(. Neříkám, že je to katastrofa, ale není to to, co to bejvávalo. Moji dceru už 12 let nestříhám, jen zastřihuji a má stejně krásné vlasy jako já dřív a dost husté, každá holka ze školy jí je obdivuje. Vysvětlila jsem jí, že každý velký zásah ji vlasy může poškodit a že by toho mohla jednou litovat stejně, jako já teď.Je to určitě genetikou a myje si je pouze 1x za rýden a vůbec se jí nemastí. Prostě je to výstavní kousek a já jsem na ně hrdá smilies/wink.gif
...
napsal Lísteček , leden 04, 2019
Tomu stříhání dětí moc nevěřím. Vždycky jsem měla dlouhé vlasy. Nejvíc jsem je měla ostříhané po lopatky, většinou ale po pás a teď nad zadek. Moje sestra měla vždy jako dítě mikádo a ani teď v dospělosti nemá kvalitní vlasy, takže se buď stříhá úplně na krátko nebo max. mikádo. Myslím, že když má někdo hezké vlasy, tak se už s tím základem narodí a žádné stříhání mu nepomůže. Mě se vždycky po stříhání vlasy zhoršili co se týče jejich kvality. Hlavně se mi vždycky začaly třepit a lámat konce a vždycky se mi to rozšířilo do spodních 5 cm. Takže jsem se rozhodla vlasy nestříhat. Naposledy jsem si je ostříhala před 2,5 rokem a sama jsem zvědavá, kam až dorostou. Na přírodní kosmetice jsem asi tak 1,5 roku a na ortodoxním no poo asi půl roku a je pravda, že vlasy mi rostou o dost více a méně padají, než když jsem používala šampóny se silikony a tenzidy. Na mytí používám vajíčko, prášky od Ayumi a barvím hennou. Každopádně pořád zkouším něco nového. Je to zábava.
...
napsal Lolitta , červen 06, 2019
suhlasim aj nesuhlasim jemne vlasy mozte dedit aj po gnetickej stranke a to ukazuá len DNA testy .........a tie sa nemenia akurat starat sa one ale som po drastickych dietach kvoli chorobe a osriham a nenarastu!





Komentare od clenu Facebooku


Napište komentář
quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley

security image
Opište písmena z obrázku


busy
Aktualizováno ( Pondělí, 27 leden 2014 )
 
Další >