|
✿
|
Autor |
Zpráva |
Vlkun >RADA STARŠÍCH<
Založen: 4.12.2006 Příspěvky: 662
|
Zaslal: ne duben 26, 2009 9:32 pm Předmět: |
|
|
Káťa napsal: | ...Ale proč jim nevadí, že se hojně kácí po Praze a místo původně zelených ploch se staví další a další administrativní budovy? ... |
Chtěl bych mít tvé schopnosti čtení myšlenek Já bych si tedy netroufl tvrdit, co komu vadí a nevadí, když ho vůbec neznám. Pokud bys měla trochu představu, jak to v reálném propletenci politiky a komerce chodí, těžko bys mohla tak jistě tvrdit, že někomu něco nevadí, jen proto, že se mu s tím nepodařilo nic udělat. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
Vlkun >RADA STARŠÍCH<
Založen: 4.12.2006 Příspěvky: 662
|
Zaslal: ne duben 26, 2009 9:37 pm Předmět: |
|
|
Káťa napsal: | ... Nepřináší žádná nová řešení, jen restrikce. Tak to vidím já. |
Na vlastní pohled má každý právo. Nicméně je škoda, že vlastní pohledy bývají tak často jednostranné a zaslepené. A že je lidé tak horlivě prezentují, aniž by slyšeli argumenty, které se jim nehodí.
Několik nových řešení, či alespoň pozitivních změn, jsem tady zmínil. Zjevně se netýkaly oblastí, které tebe pálí. Budiž. Ale proto bys ještě neměla tvrdit, že je všechno špatně.
A že jsou třeba i restrikce? No a? Když dítě bude chtít skočit ze střechy, protože si přece hraje na parašutistu a chce letět a basta, tak mu to také zakážeš. Protože je to blbost. Ono se sice bude vztekat, protože na tu blbost nedohlédne, ale to na věci nic nemění.
A ne že řekneš, že je to přehnané přirovnání. Je. Ale princip je stejný. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
Káťa >RADA STARŠÍCH<
Založen: 27.4.2007 Příspěvky: 2593
|
Zaslal: po duben 27, 2009 8:58 am Předmět: |
|
|
Vlkun napsal: | Káťa napsal: | ... Co se týče zmiňovaných "investovaných miliard" do údržby silnic... , to mi přijde snad jako vtip. ... |
1) Jako vtip, ovšem hooodně špatný, by mělo rozumným lidem připadat spíš to, že se do silnic investuje víc než dvojnásobek než do železnic. To, že jsou to miliardy, je krutá pravda. Jen za rok 2007 šlo na silniční infrastrukturu z našich daní 39 miliard. Doporučuji třeba ročenku ministestva dopravy zde: http://www.sydos.cz/cs/rocenka-2007/rocenka/htm_cz/cz07_225000.html |
V tom případě nechápu, kam se ty peníze poděly, protože na těch silnicích to opravdu vidět není. Nehledě na to, že další nemalé peníze jsou vybírány na pokutách, za odtahy...
Kácení zeleně v Praze...Já myslím, že kdyby to někomu z magistrátu, nebo z komunální politiky opravdu vadilo, udělal by něco proto, aby se tomu zamezilo, alespoň z části. Aby těm, co kácí a staví, házel aspoň někdo klacky pod nohy. Ale nikde, ani v žádném rozhovoru s představiteli zelených jsem nečetla, že by jim byl trnem v oku úbytek zeleně ve městech.
Do železnic se taky investuje, nevím tedy kolik, ročenky nestahuji, ale třeba na Vítkově v Praze byl postavený nový koridor, most a tunel, staví se protihlukové bariéry...Do Budějic a do Berouna to jezdí o dost častěji, než před lety. Že na tratích jezdí většinou šrot, to je bohužel smutná pravda. Taky by se mi líbilo přesunutí kamionové dopravy na trať, protože tolik kamionů jako u nás snad nikde jinde nejzdí. Navíc způsobují spoustu nehod a díky tomu, že se chtělí vyhnout mýtnému, jezdí i zmiňovanýma alejema, kde nemají co dělat.... _________________ Zdrav????????? m?????????©ho d?????????Ât???te je nejd??le??it???j??????????? |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
Blondorezka 601-1200. Guru III. kategorie
Založen: 17.9.2007 Příspěvky: 794
|
Zaslal: po duben 27, 2009 9:00 am Předmět: |
|
|
Co slyším ve škole, zprávách a i co sama vidím kolem sebe prostě způsobuje, že si o těchto organizacích a SZ myslím svoje. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
*Tereza 601-1200. Guru III. kategorie
Založen: 30.11.2006 Příspěvky: 719
|
Zaslal: po duben 27, 2009 10:20 am Předmět: |
|
|
Ochrana přírody a krajiny je můj denní chléb, takže mám zkušenosti jak s nevládkami tak se státní správou. Jako vždy a všude je to všechno jen v lidech a najdou se zde tací, kteří používají srdce i mozek a jejich práace podle toho také vypadá, jenže nejsou tak moc vidět. A pak jsou tady tací, kteří berou vlnu zeleného zájmu jako prostředek k tomu, jak se dostat k moci/ penězům/ popularitě atd.
Probrali jste tady toho hodně, takže teď reakce jen k několika problémům:
Nevládky - některá občanská sdružení pracují skvěle a snaží se udělat opravdu hodně pro zlepšení životního prostředí. Potýkají se s nedostatkem financí i kvalitních pracovníků, což se zákonitě někde musí projevit. Pak jsou nevládky, které mají sice ve stanovách jako cíl ochranu žp, ale byly založeny úplně za jinými účely (např. řešení sousedských sporů (velmi časté), podpora místních podnikatelských aktivit, které s žp nemají nic společného, politický výtah, atp.). Obecně vidím u nevládek jeden velký problém, který bych nazvala asi "nekázeň". Je krásné, že aktivisté mají cit a jsou schopni velkých gest, ale bohužel pro věc je mnohdy lepší, když se udělá ta suchopárná mravenčí práce v konkrétních případech. Znám sdružení, která mají plnou pusu řečí, ale nejsou schopni fungovat jako účastník ve správním řízení, protože si nepohlídají ani lhůty...A to je potom zlé, protože to vypadá tak, že když mají začít pracovat, vypaří se... Já mám nevládky ráda (ty opravdové, co nemají ochranu žp jen jako zástěrku), ale mrzí mě, že oddělit zrno od plev je bohužel pod rozlišovací schopnosti "veřejnosti". Ani já jsem to nedovedla, dokud jsem v oboru opravdu nezačala pracovat.
Takže jediná rada je dívat se vždycky na konrétní nevládku v konkrétním případě. A samozřejmě platí, že ty velké, které mají důvěru zainteresované veřejnosti, by si měly dávat velký pozor na profesionalitu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
Lucy W. 601-1200. Guru III. kategorie
Založen: 17.3.2008 Příspěvky: 978
|
Zaslal: po duben 27, 2009 10:38 am Předmět: |
|
|
Já mám k ochraně přírody taky dlouhé vazby, ale v současnosi mi dost věcí začíná vadit. Hlavně v podstatě ze zákona nemožné stanování, táboření, trampování (Asfaltové cyklostezky samozřejmě nikomu nevadí vrrr.). Trochu mi není jasné na co potřebuju přírodu, když se na ni můžu dívat jen na fotce nebo na videu. Fotky a videa můžu mít i když nebude. Jen proto, že někteří jsou hovada, to pro jistotu zakážeme plošně a pak, že se nemá uplatňovat kolektivní vina. A taky nepochopitelné hygienické normy vpodstatě znemožňující tábory bez elektřiny, teplé vody atp. _________________ Rozhlizeni po svete nic nestoji, plati se teprve za komentare.
Nebudu se menit v hada, nikdy to nepomaha. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
*Tereza 601-1200. Guru III. kategorie
Založen: 30.11.2006 Příspěvky: 719
|
Zaslal: po duben 27, 2009 10:49 am Předmět: |
|
|
Lucy W. napsal: | Já mám k ochraně přírody taky dlouhé vazby, ale v současnosi mi dost věcí začíná vadit. Hlavně v podstatě ze zákona nemožné stanování, táboření, trampování (Asfaltové cyklostezky samozřejmě nikomu nevadí vrrr.). Trochu mi není jasné na co potřebuju přírodu, když se na ni můžu dívat jen na fotce nebo na videu. Fotky a videa můžu mít i když nebude. Jen proto, že někteří jsou hovada, to pro jistotu zakážeme plošně a pak, že se nemá uplatňovat kolektivní vina. A taky nepochopitelné hygienické normy vpodstatě znemožňující tábory bez elektřiny, teplé vody atp. |
Jo, tak to mi taky vadí. Volný přístup do krajiny je přece to základní, co by mělo být!!! Naštěstí u nás je tohle zaručeno, zákazy stanování apod., o kterých mluvíš, se týkají "pouze" zvláště chráněných území. Tedy většinou toho nejhezčího...
Moc se mi líbí řešení "ploch vyhrazených k táboření" jako jsou třeba ve Finsku. Na určitých místech je uděláno ohniště a max. nějaký dřevěný přístřešek, jinak nic. A víš, že když přenocuješ tady, nikdo ti neřekne ani popel. Na druhou stranu vandrování má kouzlo právě v tom nepředvídaném, kdy člověk nocuje tam, kde ho to osloví. Chápu to. Jiné řešení než v pořádné výchově k úctě k přírodě nevidím. I když upřímně řečeno, nejsem přírodář (botanik, zoolog a tak) a fakt si nezjišťuju, co je předmětem ochrany toho kterého ZCHÚ, abych věděla, že třeba tady ruším ty a ty živočichy nebo šlapu po těch a těch rostlinách... |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
Káťa >RADA STARŠÍCH<
Založen: 27.4.2007 Příspěvky: 2593
|
Zaslal: po duben 27, 2009 10:59 am Předmět: |
|
|
Vlkun napsal: | Káťa napsal: | ...Ale proč jim nevadí, že se hojně kácí po Praze a místo původně zelených ploch se staví další a další administrativní budovy? ... |
Chtěl bych mít tvé schopnosti čtení myšlenek Já bych si tedy netroufl tvrdit, co komu vadí a nevadí, když ho vůbec neznám. Pokud bys měla trochu představu, jak to v reálném propletenci politiky a komerce chodí, těžko bys mohla tak jistě tvrdit, že někomu něco nevadí, jen proto, že se mu s tím nepodařilo nic udělat. |
Jasně, do hlavy jim nevidím. Ale politici jsou placení z našich daní proto, aby něco konali, takže já je soudím podle jejich činů, ne slov, či myšlenek.
Jak to chodí v propletenci politiky a komerce nevím, zato vím, jak to chodí co se týká korupce a prodejnosti politiků.
Ad restriktivní opatření. Například: p. Bursík zavedl ekologickou daň na uhlí, ale už nám neporadil, čím máme tedy topit, když elektřina a plyn jsou nehorázně drahé. Jasně, třeba biomasou, přičemž paní Jacqes ani nebyla schopná národu vysvětlit, co to ta biomasa vlastně je. _________________ Zdrav????????? m?????????©ho d?????????Ât???te je nejd??le??it???j??????????? |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
Vlkun >RADA STARŠÍCH<
Založen: 4.12.2006 Příspěvky: 662
|
Zaslal: po květen 04, 2009 12:39 pm Předmět: |
|
|
Káťa napsal: | ...Do železnic se taky investuje, nevím tedy kolik, ročenky nestahuji, ale třeba na Vítkově v Praze byl postavený nový koridor, most a tunel, staví se protihlukové bariéry...Do Budějic a do Berouna to jezdí o dost častěji, než před lety. Že na tratích jezdí většinou šrot, to je bohužel smutná pravda. Taky by se mi líbilo přesunutí kamionové dopravy na trať, protože tolik kamionů jako u nás snad nikde jinde nejzdí. ... |
Ono je jednodušší ročenky nestahovat a nevědět, pak se snáze mluví Do železniční infrastruktury se investuje necelá polovina toho co do silnic (viz výše). Nicméně alespoň že tak, jen ten pokrok holt jde příslušně pomalu. (To zmiňované Nové spojení pod Vítkovem v Praze přišlo na cca 8 mld.)
Kamiony na železnici: Ano, to by bylo hezké, logické a zelené. Třeba mezi Prahou a Brnem projede kamionů spousty, přitom přesun vlakem by na této trase byl rychlejší, se započtením nakládky a vykládky přinejhorším stejný. A řidiči by si odpočinuli, což stejně podle zákona někdy musí. Stejně tak Praha - Děčín - Německo, Praha - Ostrava apod. Proč to tak dosud není (a pilotní projekt kombinované dopravy z Lovosic do Německa žádnou zvláštní úspěšností nehýří), ví čert .
Pro dopravce je to určitě komplikace (bez státní podpory je cesta vlakem navíc dražší), a aby to podstoupili, museli by zřejmě být přinuceni. Což si politici nedovolí, a jakmile se pokusí (viz zákaz kamionů o víkendu), lid a firmy řvou tak hlasitě, že politici ohnou hřbet a couvnou.
Přitom v Rakousku jsou tranzitní kamiony povinně vozeny po železnici.
Tohle ale není chyba Zelených, ale všech vládních stran, protože tohle jedna strana sama neprosadí.
Šrot na tratích: To je oblíbené rčení médií a odpůrců železnic. Málokterý z nich vůbec tuší, jak to je ve skutečnosti. Vozový park sice není v průměru zrovna nový a najdou se i hodně staré kousky, ale celkově to tak zlé není. A i ve voze z osmdesátých let se většinou jede pohodlněji než ve staré škodovce, kterých je u nás ještě spousta... . Problém je, že 1) do vozového parku stát dlouho neinvestoval, a ani teď peněz není moc. Na jednu stranu všichni chtějí moderní vozy, na druhou stranu křičí, když je třeba na to dát drahám peníze. Takže se to dohání jak se dá. 2) "šrot" vzniká často působením cestujících. Zvlášť je to vidět na čistotě - ráno z depa vyjede vůz více méně čistý, večer se vrátí, s prominutím, zprasený. To ale není chyba drah. Takže je dost nefér, když pak přijde novinář a prohlásí, že dráhy mají špinavé vlaky .
Zkus si třeba představit, že své auto budeš měsíc každý den půjčovat neznámým lidem, kteří k němu nebudou mít žádný vztah a budou ho prostě jen využívat. Po tom měsíci ho možná skoro nepoznáš... A bude to snad tvoje chyba? Tož tak. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
Klarusa *** šéfredaktorka serveru ***
Založen: 10.11.2006 Příspěvky: 6037
|
Zaslal: po květen 04, 2009 1:06 pm Předmět: |
|
|
Vlkun napsal: | Proč to tak dosud není (a pilotní projekt kombinované dopravy z Lovosic do Německa žádnou zvláštní úspěšností nehýří), ví čert .
|
Tak možná o jednom důvodu bych věděla. Před tak dvěma třemi lety jsem četla komentář nějakého dopravce, proč nevyužívají služby ČD. Jednoduše, vedle toho, že měli někde neustálé prostoje, zpoždění, nedodržování lhůt apod. to byl hlavně nevstřícný postoj ze strany železnic a celkový přístup, jakože oni vlastně platícímu klientovi dělají nějakou milost, tak co by tak ještě nechtěl.
Pokud je to pravda, pak se asi dá těžko divit dopravcům, že se drahám spíše vyhýbají... |
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|
|
|