arrow PÉČE arrow Rozhovor s kadeřnicí
Rozhovor s kadeřnicí E-mail
Napsal Klarusa   
Neděle, 09 říjen 2011
Aneb z druhé strany
 
 
   
Klarusa: Kadeřnictví je v(d)ěčné a hojně diskutované téma na DV. Vedle řady dobrých/špatných zkušeností a zážitků s kadeřnicemi se hlas samotných kadeřnic trochu ztrácí, proto tentokrát přinášíme rozhovor s jednou z nich. Je jí dlouholetá členka DV – tiborMel. Zároveň děkuji Sidonii za poskytnutí otázek. 
 
 

 

> 1. Co vedlo k tvému rozhodnutí stát se kadeřnicí? 
T: Touha dělat tvůrčí práci, nesedět kdesi v kanclu a šanonovat; vytvářet, mít svobodu. Záliba ve vlasové kosmetice, ve vlasech. A taky jsem chtěla živnostničit – aby to, co si vydělám, záviselo na mně a mohla jsem nadávat jen sama sobě ;).
 
> 2. Jakou značku kosmetiky používáš? 
T:  Matrix (zatím).  
 
> 3. Proč právě tu, a ne třeba přírodní?
T: Protože jsem s ním začínala dělat hned od začátku, s výsledky barev jsem spokojená. Co se týče kosmetiky, základní řadu Matrixu nemusím, Biolage je o krapet lepší. Čistě přírodní profi-kosmetika snad ani není ;). Certifikovaný netestovaný Paul Mitchell je můj sen, ale je taky o něco dražší, tudíž jako rozjezdová investice byl výhodnější Matrix (o kterém se nese, že by údajně taky neměl být testovaný, bohužel nemá certifikáty a ani jsem se nikde nedohledala, jak to s ním opravdu je :/ ). Do budoucna bych určitě chtěla dělat s PM a udělat si takový netestovaný salon (má osobní citová záležitost). 
 
> 4. Kde čerpáš inspiraci pro účesy? 
T: Školení, ulice (často se přistihnu, jak někomu zkoumám vlasy, jak to má/nemá ostříhané...), internet a hvězdy, kolegové, ale i samotní zákazníci. Jeden přijde s něčím, z toho si něco vezmu, často i jeho přímou zkušenost, a to vše můžu aplikovat na jiného zákazníka.  

> 5. Jak moc tě ovlivnily přírodní a dlouhovlasé názory členů DV? A jaký to má dopad na tvou práci? 
T: Hodně :D Sama mám dlouhé (pardon, delší) vlasy, líbí se mi dlouhovlasatky, dlouhé vlasy jsou mnohem ženštější (i názor mého přítele, uf :D). Nejsem fanatický propagátor čistě přírodních věcí, spíš mě zajímá, jestli přípravky byly testované, či ne, na druhou stranu jsem dost háklivá na to, když někdo o chemii s BIO ve jméně (viz ona Biolage od Matrixu, ale i drogerkové šampony s přírodními výtažky) řekne, že je přírodní. Dopad... hodně čerpám ze zkušeností tu napsaných, snažím se poradit alternativy, dokonce lidem místo drahých ampulí na svrbění pokožky doporučím jogurt s olivovým olejem :) (například).
 
> 6. Jaké máš profesní cíle? 
T: První svůj cíl jsem si splnila, stala jsem se kadeřnicí. Druhý vlastně také, jsem OSVČ a snažím se hrabat si na svou hromádku. Další mé cíle jsou otevřít si vlastní salon dle vlastních představ, propagovat v něm snahu o zlepšení (života zvířat hlavně). Samozřejmě se dál rozvíjím a učím v rámci schopností a umu, chodím na školení, zkouším nové věci... asi jako každý, kdo chce být ve svém oboru dobrý. 
 
> 7. Dost často se třeba na DV setkáváme s případy, kdy lidé odcházejí z kadeřnictví nespokojení s konečnou úpravou vlasů – jak je možné, že se výsledek tolik lišívá od původních představ a zadání? 
T: Pokud zákazník odchází nespokojený, je něco špatně. Samozřejmě, že mohl narazit na kadeřníka, který toho moc neumí, nebaví ho jeho práce, dělá ji jen pro peníze a práci odbyl. Také se mohlo stát, že se oba navzájem nepochopili (často výrazy, které zákazníci používají, znamenají v kadeřnické mluvě něco úplně jiného; chce to diskutovat). Naprosto nechápu situace, když zákaznice přijde na konečky a odejde s mikádem. Nad tím mi hlava stojí a mozek nebere. Rozdíl centimetru se pochopit dá, několika desítek... osobně bych takovou kadeřnici zavraždila. To je něco neomluvitelného, co vrhá špatné jméno na kadeřnické řemeslo. Osobně bych radila lpět na tom, aby kadeřnice ukázala, kolik má v ruce, raději několikrát zopakovat, co budete dělat. Rozhodně nemlčet a nebát se. Jsou to vaše vlasy a v podstatě váš majetek. 
 
> 8. Jak konzultuješ úpravy vlasů s klienty? 
T:  Záludná otázka. Většinou se prvně zeptám, co by potřeboval. Někdo vám to řekne hned, někdo řekne nevím. Tam se ptám, zachovat délku, či zkracovat (u dlouhých vlasů rovnou navrhuju konečky, sestřihnout, oživit a max patku :D Ale ve finále si s vlasy vyhraju a snažím se, aby byly celé jako nové). V podstatě se tak nějak snažím stvořit a dohledat účes ještě před začátkem všeho (před mytím, jak jsem naučená z bývalé práce, aby bylo vidět, jak vlasy vypadají, na mokrých toho není moc poznat), ptám se, jak se starají, co od toho očekávají. Většinou navrhnu tak dvě tři řešení s jejich plusy i minusy a pokouším se vyčíst z chování zákazníka, co bude nejlepší. Samozřejmě je nejjednodušší přání – zkrátit o 1cm, oživit původní střih. Občas ale navrhnu nějaké zlepšení, co třeba z praxe vím, že je lepší na objem, na udržování, co ve finále vypadá líp... ale prvotní je pro mě to, co chce zákazník, nepřesvědčuju ho delší/kratší lepší....
 
> 9. Jak se řeší případná nespokojenost zákazníka (vrácení peněz, oprava účesu, je-li možná.)?
T:  Tak z toho důvodu, že jsem rychlokvašenej kadeřník, se tohohle hodně bojím a ve skutečnosti si vůbec nevěřím (u jednoho ze sto střihů řeknu nahlas: vy jste se mi povedla... u dalších 50 si to říkám v duchu, u zbytku jsem neutrální a u 5 si říkám: holka, to je průser :D Ale z 99 % je to z toho důvodu, že ten střih chtěl zákazník, já ho nerada stříhám nebo se mi prostě taky nelíbí a to mi kazí dojmy). Takže kdyby někdo přišel na reklamaci s barvou či se střihem (oprávněnou), vše řeším zdarma (resp. řešila jsem dosud jen jednou, uf :) ). Doufám, že vrácení peněz – takže vlastně totální destrukci vlasů, nebudu muset nikdy řešit! Jelikož jsem ale hodně sebekritická, kdyby se někdo pokusil uhrát to nefér, zadarmo se nedám!;) 
 
 
Fotka (CC):  LOV-E
 

Posílejte i vy své články za virtuální a reálné odměny :) Více ZDE .

 

(C) Dlouhevlasy.cz a tiborMel 2011. 



Sdilej clanek na Facebooku






Komentáře (7)add
...
napsal VlasyMěBaví , listopad 02, 2011
Super nápad, tenhle rozhovor... ;-)
Kdyby tak byly takové všechny kadeřnice.. obzvláště kdyby všechny vnímali rozdíl mezi 2ma a 10ti centimetry stejně jako tiborMel s krásnými vlásky :-)...
Přeji ať se Vám, tiborMel daří, a hromadu spokojených zákazníků...
Teď by mě zajímal rozhovor s méně pizpůsobivou kadeřnicí :-D
...
napsal VlasyMěBaví , listopad 02, 2011
pardon: PŘIZPŮSOBIVOU smilies/grin.gif
...
napsal VlasyMěBaví , listopad 02, 2011
VNÍMALY!! Bože to je chyb..omlouvám se.. smilies/cry.gif
...
napsal Meritka , listopad 03, 2011
Super nápad, líbí se mi pohled z druhé strany smilies/smiley.gif Tady na DV panujou občas předsudky ohledně kadeřnic, je potřeba připomenout, že všechny nejsou stejný smilies/wink.gif
...
napsal tiborMel , listopad 17, 2011
Děkuji smilies/smiley.gif
...
napsal Persefona , prosinec 09, 2011
Skvělý rozhovor, díky za něj a hlavně za tvůj přístup ohledně netestované kosmetiky! O tom, že je PM netestovaný jsem neměla ani tucha, takže díky za tip!smilies/wink.gif
...
napsal Merci , leden 06, 2012
Parádní rozhovor, díky za něj a díky tiborMel za osvícený přítup a velmi chválím a oceňuji názory ohledně testování a života zvířat. smilies/wink.gif Ale řekla bych, že rozhovor je krapet neobjektivní, protože tibor je svými názory a přístupem vyjímečná, ještě by to chtělo vlézt někam do klasického salonu a udělat rozhovor s "běžnou" kadeřnicí. To by byla asi jiná. smilies/cheesy.gif





Komentare od clenu Facebooku


Napište komentář
quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley

security image
Opište písmena z obrázku


busy
Aktualizováno ( Středa, 21 prosinec 2011 )
 
< Předch.   Další >