arrow PÉČE arrow "Ekologem" snadno a rychle…
"Ekologem" snadno a rychle… E-mail
Napsal Klarusa   
Středa, 28 březen 2012
Klarusa: Další z nově nabídnutých témat zpracovala neewe, která svůj článek obohatila i o vlastní obrázky.

Předpokládám, že ekologem se pravděpodobně nebude chtít stát žádný z potenciálních čtenářů tohoto literárního počinu. Abych tedy dostála své příslušnosti studujícího ekologa, musím hned na začátek uvést, že ekologie v původním významu není věda o třídění odpadků a ohleduplnosti k okolnímu prostředí, ale o vztazích mezi organismy navzájem a jejich prostředím. 

 

 

 

 

 

 

Tím se dostávám k novému titulku tohoto článku:

Selkou snadno a rychle…
Troufám si tvrdit, že k tomu, abychom žili v souladu s přírodou, nám stačí selský rozum (jak vůbec vzniklo tohle spojení?). Jistě, některé věci nejsou vidět na první pohled, ale od toho tu máme internet.

Člověk je ze své podstaty tvor lenivý. Značná část vynálezů by vůbec nevznikla, kdyby se lidé nesnažili ulehčit si práci. Pokud nemáte vědecké ambice, pojďme si z lenosti udělat na chvíli nepřítele. Konec rádobychytrých vět, jdeme na to. Co tedy já jako jednotlivec dělám pro to, aby nám tu zůstala nějaká příroda, planeta či vesmír? (Mám nadsázky ráda, víte?)

 

    Snažím se nakupovat české výrobky (nejen proto, že jsem vlastenec, ale i proto, aby ke mně brambory nemusely jezdit přes půlku zeměkoule.)

•    Nosím si s sebou látkovou tašku na nákup (popř. igelitku použiji vícekrát).

•    Pokud stíhám, nakupuji zeleninu, ovoce, vejce na farmářských trzích (vím, odkud přímo zboží pochází, zpravidla nezaplatím o moc víc a mám fajn pocit; ideální je samozřejmě odběr od souseda, co má políčko – takovou možnost bohužel nemám).
•    Nevyhledávám krásně a několikanásobně zabalené výrobky (Pokud mám na výběr! Stejně všechny ty fólie doma vyhodím. Pokud to má být ale dárek – platí opak!).

•    Sekáč – ráda bych napsala, že se oblékám výhradně tam, ale není to bohužel pravda. Myslím si ale, že je to dobrá idea. Jen ji uskutečnit 

•    Třídím papír, plast, sklo a zbytek (uvítala bych i kontejnery na bioodpad, ale bohužel si asi ještě počkám).

•    Nekupuju balené vody (složením zpravidla nejsou o nic lepší než voda z kohoutku; pokud je kohoutková voda dobrá, piju ji; pokud není – vařím si čaj do tzv. „Nalgenky“ – plastová nerozbitná láhev neobsahující BPA).
•    Občas kupuji bio výrobky (hodně kontrovezní téma, ale my naivky věříme, že to opravdu někteří myslí upřímně a  při pěstování biopšenice nezamořují půdu spoustou hnojiv atd.).

 

DOMA:
•    Zhasínám! (a to pořád a po všech, snažím se, abychom svítili jen tam, kde se zrovna vyskytujeme, a ne po celém bytě)

•    Zastavuji vodu při čištění zubů, mytí vlasů, peelingování (ač se mi to většinou vůbec nelíbí, neboť ve sprše máme zpravidla zimu).
•    Maso vařím jen párkrát týdně (další kontroverze, na uživení jedné rodiny vydatných masožravců je potřeba několikanásobně víc půdy než na uživení rodiny vegetariánů, přítel ovšem pojídá maso minimálně jednou denně ;-) ).

•    Uklízím a peru s eko prostředky (na běžné uklízení to většinou stačí, občas se to ale musí proložit savem apod.).

•    Mám menstruační kalíšek (ano, ano, jako hodně z vás jsem dospěla k jeho koupi a nelituji).
•    Nepálíme v kotli pet lahve ani dřevotřísky (a že to pár sousedů vážně dělá).

•    Zabraňuju záchodu v protékání.

•    Myju nádobí v napuštěném dřezu (nikoliv pod tekoucí vodou).
•    Vařím s pokličkou (ušetří to spoustu energie).


ZBYTEK:
•    Autem jezdím minimálně (hlavně proto, že ho nemám :-D), jezdím vlakem, busmo, mhd (a užívám si pražských ožralů, feťáků a bezdomovců).

POZN.: Vím, že bych toho mohla dělat daleko víc (největší rezervy mám v nakupování kosmetiky) a že nic z toho není žádný heroický počin. Mám pochyby, jestli to vůbec může někoho k něčemu inspirovat. Berte to jako můj soupis a budu ráda, za jakékoliv vaše doplnění a jakoukoliv radu, co mám vylepšit. Zmiňuji i některá kontroverzní témata, kde jasně ukazuju svůj zaujatý názor, ale ráda uslyším i ten váš.;-) Nemyslím si, že bychom se měli nějak zásadně omezovat a žít asketický život. Ale občas bychom si mohli vzpomenout na tropické deštné lesy, které jsou zabírány na úkor plantáží, kde KFC pěstuje sóju na výkrm svých Kentuckých smažených kuřat. Občas je to opravdu komplikované, ale většinou ne. Tak hodně sil při překonávání své lenosti!


Obrázky (C) neewe

(C) Dlouhevlasy.cz ,neewe, 2012. Publikování části nebo celku na jiných webech je přísně zakázáno, možné POUZE na základě písemného souhlasu dlouhevlasy.cz ( Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny )  

 



Sdilej clanek na Facebooku






Komentáře (33)add
...
napsal Salome Kim , březen 28, 2012
To svícení mě trochu překvapuje, úsporný žárovky jsou efektivní až teprve při delším provozu, častý zapínání vypínání jim moc nesvědčí.
...
napsal Majduschka , březen 28, 2012
dobrý článek, pěkně shrnuto... tak většinu z toho myslím snad už dneska dělá většina lidí, mno doufám, jsem naivní blbec... smilies/cheesy.gif
jen k tomu mytí nádobí, dřív jsem byla taky zvyklá mýt v napuštěným dřezu, ale to jsme měli dvojdřez takže v jednom špína a nějakej "jar" a v druhým se to oplachovalo, ale teď v paneláku buhužel máme jen jeden dřez takže to vše namočím(hromadná sprcha-máme perlátor) pak vezmu houbu jednotlivě odmejvám a odkládám ven na linku, pak když mám vše umyto tak pak po jednom oplachuju a klasicky do odkapávače... Jak to dělaj jiní paneláři???

Jinak k těm konťákům na bioodpad, u nás na Kladně jsou přes léto u domečků, ano čtete správně u domečků, kde jsou zahrádky a lidi to můžou dát na kompost...ale na sídláku, kde to lidi házej prostě do směsi, páč jinam to nejde, jen že by si každej třeba jednou za den/dva dojel(lépe došel, ale to by to nemohlo bejt kdesi v prdelákově) na místní kompostárnu, jenže kdo má v otvírací době čas, že...psala jsem na svoz odpadů a prej nad tím uvažujou, ale prej nejsou žádný granty jako na ty biopopelnice u domečků...nemáte tedy někdo politický kontakty? smilies/cheesy.gif
...
napsal Nicole , březen 28, 2012
Pěkně napsané. Nebuď tak skromná, děláš toho mnohem víc, než průměrný český (nebo i americký) zabedněnec. Mně osobně vadí v místním prostředí hlavně ignorance a útoky na lidi, kteří se snaží být ohleduplní k přírodě a chovat se aspoň trošku ekologicky. Takové ty typické kecy: to si myslíš, že něco změníš, když vyhodíš jeden sáček do tříděného, nebo když nejíš maso? ANO! Stačí se zamyslet, jak velká hromada těch pytlíků by vznikla, kdyby každý z vašeho města ten svůj vyhodil někam na louku.
Já osobně se snažím nekupovat kosmetiku testovanou na zvířatech a obsahující neodbouratelné chemikálie. To samé s mycími/pracími prostředky. Nenechám spotřebiče v režimu standby. Nekoupuju polotovary a chemické sloučeniny s výsměšným označením "jídlo". Ale taky nekupuju od firem, o kterých vím, že drancují zemi, využívají otrocké práce, nebo mučí zvířata v koncentrácích a krmí je hormony a antibiotiky.

Pokud si každý bude pěkně žvýkat ten svůj řízeček a denně si dávat půlhodinovou sprchu, nebudeme mít brzy co pít ani jíst.
...
napsal neewe , březen 28, 2012
Salome Kim: Bydlím na koleji, kde máme minimum zářivek. A celodenní svícení v chodbičce mě štve - tak chodím po ostatních zhasínat. Ale máš pravdu, že u těch úsporných je zas lepší nechat svítit než pořád blikat ;-)
Majduschka: To mytí řeším eko prostředkem na nádobí, takže mi nevadí, že to neoplachuju, protože vím, že v tom nejsou nějaké sajrajty ;-) A kéž by všichni dělali, to co nám přijde normální smilies/wink.gif smilies/wink.gif
Nicole: Souhlas!!! Ale kolikrát nemá cenu se s někým hádat a snažit se vysvětlit nějaké principy. Holt srážce s blbcem se člověk občas nevyhne smilies/wink.gif
...
napsal Meepit , březen 28, 2012
Heh, tak to je poprvé, co se dozvídám, že existuje něco jako menstruační kalíšek (asi mám malý přehled). V první chvíli mě napadlo, že je to kravina, která musí být hrozně nehygienická, tak jsem zapátrala, a teď velice vážně uvažuji o jeho pořízení, děkuji za tip smilies/smiley.gif. S čím mám ovšem problém, je plýtvání vodou, je to jeden z důvodů, proč uvažuji o krátkých (nebo aspoň kratších smilies/smiley.gif) vlasech. Ať se snažím jak chci, prostě vždy spotřebuju spoustu vody na jejich umytí, zvláště třeba při smývání henny nebo olejové masky, což je při frekvenci běžného mytí dvakrát týdně a henny či masky jednou měsíčně docela hooodně vody.
...
napsal Herminka , březen 28, 2012
A já jsem se poučila, co je to "nalgenka", znala jsem jen Siggovky a Green bottle.
...
napsal neewe , březen 28, 2012
smilies/grin.gif
To jsem ráda, že šířím "osvětu" :-) Já se kdysi rozhodovala mezi Siggem a Nalgene, ale poté, co jsem si vybavila promačklé láhve kamarádů a prodavač sliboval nerozbitnost (a fakt nelhal!!) - tak Nalgene vyhrála. Od té doby (4roky) jsem koupila další 2 a denně je s přítelem používáme smilies/smiley.gif smilies/smiley.gif
Ale Green bottle neznám já - musím to nastudovat!! ;
...
napsal Salome Kim , březen 28, 2012
neewe: Tak to už tomu rozumím, efektivita provozu kolejí je všeobecně skvost. Já když byla na VŠ, tak jsem si říkala, že kdyby vyměnili osvětlení a sprchový hlavice za úsporný, mohli jsme platit měsíčně o pětistovku míň.
...
napsal Majduschka , březen 29, 2012
neewe: tak my máme taky eko mycí prostředek na nádobí, ale z neopláchlýho prostě nejím a nevařím v tom, nechutná mi to(je to poznat prostě) a přijde mi to trošku prasátkovský(páč i když se to snažím co nejvíc opláchnout v tý vode v který to myju, dycky mi na tom ulpí, nějakej blivajz, plus ten prostředek), dycky když jsem třeba u babičky, která neoplachuje, tak si taky sklenku na pití, talíř...pořádně o/vypláchnu

Salome: míň byste asi těžko platili, páč to co by ušetřili za energie, by se rozpustilo jinde, ale třeba kámoška si to za úsporky se spolubydlou vyměnila aspoň v buňce(Koleje na Troji), ale teď jim tam teda dokonce i měnili nějak něco hromadně
...
napsal Katrinka , březen 29, 2012
tiež doma používame jeden drez a robíme to tak, že ešte pred použitím nejakej "jari" posplachujeme najväčšiu "špinu" z riadu len čistou vodou a tú istú vodu použijeme niekoľkokrát - proste prelievame z taniera do taniera a nakoniec do najväčšieho hrnca, to potom vylejeme. keď už napustíme vodu do drezu, napúšťame jej vždy menej a po umytí taniera alebo čohokoľvek to opláchneme tak, že proste pustíme vodu do drezu - samozrejme s mierou, aby sa ten drez neplnil príliš rýchlo. ešte poznámočka, riady máme položené väčšinou na linke (s výnimkou príbora) a do drezu ho postupne vkladáme a po opláchnutí hneď dáme na odkvapkávač. snáď to nebolo moc rozvláčne a neprehľadné smilies/grin.gif
...
napsal Romanka , březen 29, 2012
asi takhle, některý věci mi přijdou tak samozřejmý že nevěřim že to někdo tak nedělá - viz mytí nádobí, on to snad někdo meje pod tekoucí vodou? doma máme jeden dřez a jde to i s opláchnutím, napustí se voda do dřezu, nádobí je většina mimo dřez a pak se to oplachuje do dřezu, takže na konci je třeba dřez plný vody ale pořád to je lepší. Další věc - on snad někdo vaří bez pokličky? smilies/cheesy.gif odpad třídím taky. Ale jinak to ostatní, k menstruačním kalíškům jsem pořád skeptická, ale nevylučuju že možná minimálně vyzkouším, když vidim někde něco zaručeně bio nebo eko, vyhýbám se tomu obloukem, já tomu prostě nevěřím a nevěřím že je to v něčem lepší. Zbožňuju maso, protože ho mám ráda a protože člověk je prostě všežravec a maso jeho tělo potřebuje a je podle mě nenahraditelné, to by rovnou sme mohli zachraňovat nějaký gazely aby jim náhodou tygřík neublížil a tygříka naučit papat zeleninu - je to proti přirozenosti. (nebrat osobně, vegetariány asi nikdy nepochopím, jako omluvu jejich stylu beru pouze to, že jim maso nechutná). Jo a občas zajdu do KFC nebo tak, protože na to mám občas chuť ale samozřejmě stravovat se tam furt bych nemohla, kosmetiku neřešim, nestuduju, prostě něco koupim a nazdar, mhd jezdim též, ale protože nemám auto a když to jde tak pěšky, všude nechávám rozsvíceno smilies/cheesy.gif ale nedělám to schválně, prostě zapomínám a táta mi nadává a já nejsem schopná se to naučit smilies/cheesy.gifsmilies/cheesy.gif a sekáč je super věc, dají se tam najít poklady, který jen tak nikdo nemá ale jinak oblečení nakupuji tak různě možně všude (nebo dědim po sestřence) smilies/cheesy.gif takže shrnutí, všeho s mírou a s ničím to nepřehánět, a když mi něco chutná tak si to neodpírat, žijem přece jen jednou, ne?
tak a teď do mě smilies/cheesy.gif
...
napsal Morganna , březen 29, 2012
Tak já třeba vařím bez pokličky, protože těch pár jídel, co umím, je do pěti minut hotovo. A je fakt, že myju nádobí pod tekoucí vodou - z mytí v naplněném dřezu mě doživotně vyléčil několikaletý pobyt u babičky, kdy se v jedné vodě mylo všecko, za dvě minuty byla voda špinavá a mastná a pak se muselo všecko ještě jednou přemývat a oplachovat. Takže žádná úspora. Pokud je hodně nádobí, vrazí se do myčky. NIcméně zhasínám taky všude možně po všech, u čištění zubů taky šetřím vodou. Protože bydlíme na bytě, tak se v kotli nepálí žádné bordely.
...
napsal Romanka , březen 29, 2012
Morgana: tak samozřejmě u některých jídel je to zbytečný ale třeba vařit brambory bez pokličky nebo něco co se musí dělat dýl. a k tomu nádobí, když se začíná mejt od toho nejčístčího a nakonec ta mastnota, tak v tom žádný problém není, když se to ještě opláchne, takže žádné přemývání nehrozí a myčku taky nemá každý smilies/smiley.gif
...
napsal Soniczka , březen 29, 2012
pěkné shrnutí!
Upřímně musím říci že já, co bydlím na privátě, kde máme fixní nájem nezávisle na tom co protopíme a spotřebujeme, vodou opravdu nešetřím. Fakt se sprchuju dlouho, nádobí umývám pod tekoucí vodou (neboť mám vždy jen pár kousků), topíme tak aby nám bylo příjemně.
ale snažím se to vynhrazovat jinak - zhasínám po všech (na privátě máme žárovky), třídím dopad (naučila jsem to holky z privátu), kalíšek taky vlastním... A doma samozřejmě s vodou apod. šetřím co lze, odpad doma třídíme od nepaměti...
Každý se musí zamyslet sám nad sebou a vždy začít od sebe.
...
napsal Adluska , březen 29, 2012
No, protože bydlíme na vsi v domku, tak dřevo na topení dělá táta, teplá voda se nám v zimě ohřívá tím topením, myjeme v napuštěné vodě, některé druhy zeleniny a masa si pěstujeme sami (i vejce), plasty hážeme do plastů, novinami zatápíme. Problém je, že občas plýtvám vodou při sprchování a než začne téct teplá, tak se taky trocha odtočí. Další problém je, že se u nás občas svítí jak na hradě. Na druhou stranu zase sušíme seno pro zviřátka a tak. A čistě hypoteticky (úpe to nefunguje u celé rodiny - třeba já) díky práci kolem baráku nepotřebujeme používat posilovny, ale to už není o ekologii.
...
napsal Lalaith , březen 29, 2012
Pěkné shrnutí ;-) Taky jsem si myslela, že to tak dělá každý, ale teď ve škole jsem se krutě mýlila, když jsme kdesi řešili třídění odpadu... Hodně lidí netřídí, málo třídí, někdo třídí proto, že musí (rozuměj doma ho k tomu nutí, ale když není doma, netřídí...) A v podstatě skoro vem dělá problém odnést domů igeliťák a obal od sušenky, aby ho doma dal do tříděného odpadu...
Jinak Green Bottle a spol. - mám, nepoužívám, jednu za hoooodně dlouhý čas si prostě koupím petku a tu pak používám několik měsíců - mě ta green bottlě přijde prostě těžká...
Ještě jedna věc k eko přípravkům na mytí - podku zrovna nedisponujete penězi a nechcete kupovat nějaké dražší přípravky, tak stačí jedlá soda a ocet (navíc dohromady moooc pěkně šumíuklízení je pak větší zábava :-)
Jo a ještě jsem chtěla ušít bavlněné sáčky na rohlíky a pečivo vůbec, přijde mi zbytečné si na ně vždycky brát nový igeliťák, ale ještě jsem se k tomu nedostala...
...
napsal Morganna , březen 29, 2012
No ty bavlněné sáčky jsou sice zajímavý nápad - ale nebude v tom to pečivo plesnivět? Já jsem svého času chlebík balila vždycky do čisté utěrky a když v ní byl víc jak dva dni, okamžitě se zazelenal... :-
...
napsal Lalaith , březen 29, 2012
Tak to nevím, mám spíš opačnou zkušenost... Pečený chleba (ale i kupovaný) vždy balím do utěrky a nikdy nezezelenal... Dokonce na puťáku v horách chleba vždycky zplesnivěl těm, co ho měli v igelitu, lidi v uterce měli jídlo až do konce. Tak nevím... (Samozřejmě to předpokládá víc sáčků pravidelné a asi dost časté praní).
...
napsal Morganna , březen 29, 2012
No rozhodně mě ten nápad zaujal... smilies/smiley.gif
...
napsal Anywetta , březen 29, 2012
Něco ze článku praktikuju a něco ne (např. třídím odpad, snažím se používat ekologické čistící prostředky, preferuju české věci...), ale taky pokud je možnost, tak si kupuju výrobky z recyklovaného papíru - např. toaletní papír, kapesníčky (vím, že je ekologičtější látkový, ale v kabelce mívám většinou papírové :-) ), ... a taky upřednostňuju výrobky, kde nebyl použitý na bělení chlór.
Jinak doporučuju webové stránky: http://www.hraozemi.cz a tam si každý může spočítat svoji ekologickou stopu :-)
...
napsal neewe , březen 29, 2012
U nás doma se nádobí vždycky mylo pod tekoucí vodou - teď jde většina do myčky, ale co se nedává do myčky se myje pod proudem vody. Jako uznávám, že má člověk takový čistější pocit, ale je to asi jen o zvyku smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif
Lalaith: Tu sodu s octem praktikuješ normálně do dřezu a v tom mýt? Nebo přidáváš jen, když je potřeba? To mě zajímá smilies/wink.gif. A ještě mi vysvětlete princip těch bavlněných sáčků - to jako přijdu do obchoďáku, naberu do pytlíku pečivo a paní na pokladně pak vysvětlím, co mám v tom neprůhledném sáčku, aby věděla, co má markovat? smilies/grin.gif smilies/wink.gif

...
napsal Lalaith , březen 30, 2012
Ne, máme myčku... Myslela jsem na mytí povrchů - kuchyňská linka, sporák, koupelna, podlaha... Na podlahu smíchám ocet se sodou, nechám rozpustit a naleju prostě do vody na vytírání (máme lino, to to snese, nevím, jak nějaké choulostivější povrchy), jinak třeba na linku/sporák nasypu trochu sody a přeliju octem, ono to pěkně vyšumí a pak prostě vydrhnu daný povrch, setřu ještě čistou vodou a je...

Ty sáčky právě ještě nemám, takže netuším, jak by se na to tvářili na pokladně, ale podle mě by to mělo být OK. Chtěla bych udělat nějaké větší (na šířku rohlíku, ale jakoby vysoké), aby se do nich dalo bez problémů nahlídnout a pečivo spočítat, zkontrolovat...
...
napsal Silvannos , duben 01, 2012
"To svícení mě trochu překvapuje, úsporný žárovky jsou efektivní až teprve při delším provozu, častý zapínání vypínání jim moc nesvědčí."
Ako environmentalista by som chcel toto trochu objasnit. Ano ako pri vsetkych ziarovkach caste zapinanie a vypinanie ziarovky a ziarivky ci uz LED alebo klasicke fluorescentne nici. Ale je tu jednoduche pravidlo. Ak budete z miestnosti prec viac ako 5 minut oplati sa usporne ziarovky zhasnut a neznizuje im to prilis ich zivotnost. Taktiez netreba zabudat, ze fluorescentne zirivky obsahuju ortut a tak ich treba odnasat do specialneho zberu odpadu a nie ich vyhadzovat do kontajnerov. Ak vam praskne takato ziarivky tak by ste mali pekne a dlho vyvetrat. No normalne to sa nestava maju ochranne obaly urcene prave preto. (teda mali by mat smilies/cheesy.gif ) a ako LED ziarivky sa stavaju lacnejsie tak rozhodne odporucam do nich investovat hlavne do miestnosti, kde mate skoro stale zasvietene. Spotrebovavaju menej ako 80% percent energie fluorescentnych ziariviek a mnohe by mali vydrzat 30 0000 hodin. (zase zalezi na tom aku kvalitnu si kupite, ci je certifikovana alebo nie)
...
napsal Hanča , duben 03, 2012
Trošku mě vždy mrzí, že lidé, kteří smýšlí tak, jak píšeš, si pak často pořídí domek a na něm (taktéž z ekologického důvodu) solární panel.. A myslí si, jak přírodě uleví..

Ohledně BIO, já nevím, co mám myslet, protože nám bylo řečeno - co oči nevidí, to srdce nebolí.. Navíc na kontrolu BIO v ČR jsou v celé republice myslím jen dvě firmy..
Jinak jsou, mimochodem, dost teď problémy s integrovanou ochranou rostlin, kdy nám "kdosi" zas diktuje něco, co v ČR není ideální..
A poznatek, co mám z poslední doby - zemědělec, genetik a environmentalista se nikdy neshodnou a než aby se navzájem poslouchali, tak na sebe radši budou házet špínu..
...
napsal neewe , duben 04, 2012
Silvannos: Já to spíš myslela kvůli spotřebě energie. Časté blikání žere víc energie než delší doba svícení bez vypínání. Ale to, co píšeš je zajímavé a pro mě z části i nové :-)
Hanča: Solární panel na domku mi přijde fajn a užitečný - pro ohřev vody atd. je to fajn. Oproti tomu ty šílenosti na polích mě pěkně štvou. :-)
...
napsal Silvannos , duben 14, 2012
@Neeve. Ano mas pravdu, ak sa prilis casto zhasina a vypina, tak to moze viest k zvyseniu spotreby energie. smilies/wink.gif
@Hanca Myslis tym to, ze dobre odizolovane panelaky a zivot v nich v konecnom dosledku zanechava nizsiu ekologicku stopu ako dom so solarnym panelom? (teda ak nie je navrhnuty a popripade aj certifikovany ako nizkoenergeticky, pasivny, ci Energy Plus)
...
napsal Hanča , duben 14, 2012
Silvannos: Taky.. Třeba znám pár lidí, co mají takový nízkoenergetický a do práce vzdálené 15 km (spojení MHD) jezdí dvěma auty..
A hlavně to, že jejich výroba je dost velký sajrajt, takže eko to v konečném důsledku není vůbec.. Na tohle vždycky říkám, aby si onen člověk "ekolog" pokecal s fyzikem... Vadí mi, že spousta lidí řekne právě, že na poli je to hrůza, že to narušuje ráz krajiny, ale na baráku jim to přijde v pořádku, hlavně že oni nakonec ušetří.. smilies/smiley.gif
...
napsal Silvannos , duben 16, 2012
@Hanca
Pre niektorych ludi je byt "zeleny" skor trend a robia to zle to musim uznat.
A daju sa vyrobit aj baraky, ktore su nizkoenergeticke a setrne k prirode.
A ako som ti napisal v sprave, mas pravdu teraz su solarne panely dost zatazove pre prirodu, kvoli chemickym zluceninam, ktore sa pouzivaju v nich a pri ich vyrobe, ale aj to sa uz meni. Nenadarmo sa snazia materialovy technologovia prist z lepsimi a cistejsimi sposobmi ako vyrobit efektivnejsie solarne panely. Ale tak to je asi hudba trosku vzdialenejsej buducnosti.
...
napsal Bianka , duben 17, 2012
Romanko a četlas někdy něco o vegetariánství a o dopadu masné výroby na životní prostředí?
...
napsal hankabar , květen 28, 2012
Moc hezký článek. Taky se všemožně snažím. Až na mytí nádobí - myji pod tekoucí vodou, ale jenom "čůrek", a často ji vypínám, když něco drhnu, nebo jdu pro hrnec na sporáku, nebo něco odkládám, takže si myslím je to v cajku, oproti myčce určitě.
...
napsal Nat_devilette , červen 15, 2012
Veľmi pekný článok ja (aspoň sa snažím) to robím tak isto až na to auto..smilies/cheesy.gif to si proste nemôžem odpustiť ale samozrejme kde sa dá zájsť pešo tam zájdem... smilies/grin.gif ...keby boli všetci ľudia takýto a nie lenivci typu "načo to mám triediť...", alebo susedia typu "nevadí zapálime tie pneumatiky na dvore" hneď by sa tu lepšie nažívalo... smilies/smiley.gif smilies/smiley.gif smilies/smiley.gif
...
napsal Johanka , červenec 27, 2012
no v Ostravě zavedly na třídění takové ty trojtašky tak jsem zvědavá kolik lidí to používá na drobnější nákupy (fakticky jsem už pár paní s těmadle taškama v obchodě viděla jak to do nich nakládaly.. =D ) - sice kdo třídí tak už má těch košu koupených víc a tašky mu zaberou akorát další místo, ale tak třeba se chytnou další, co to ještě nedělají. Jinak v Ostravě je celkem dost popelnic na třídění (já sama mám pod barákem tak jsem ráda, že s tím nemusím nikam pochodovat), ale lidem, kteří to mají z ruky a nejezdí jim tam třídící popeláři, se nedivím že na to v podstatě kašlou. Jinak bydlím teď co se odstěhoval spolubydla do Anglie sama a podle mě se tu teď na bytě dost ušetří - elektrika na minimum, voda no to nevím.. ráda se cachtám =D ale třeba nádobí myji pod proudem - sama ho moc nemívám takže by bylo větší plýtvání naplnit ten dřez.
...
napsal Marcia , srpen 10, 2012
Díky za každý podobný článek tomu zde uvedenému!
Snažím se spolu s rodinou asi tak jako autorka článku. Auto jsme taky dlouhou dobu neměli, teď "dojíždíme" zapůjčené auto od rodičů, ale na nákupy jezdí manžel zásadně busem s batohem, odmítá utrácet ještě za benzín, když má zkušenost z předchozích let, že to jde o ten benzín laciněji. Tím se slušně vyhneme i přebytkům v lednici.
K té kosmetice, u které by to šlo ekologičtěji: vzhledem k tomu, že jsem kadeřnice, mám blízko k vlasové kosmetice Davines, italská přírodní kosmetika jejíž tvůrci Fa. Davines jsou pověstní právě svým ohleduplným přístupem k životnímu prostředí a udržitelnosti rozvoje.
Například řada pečujících přípravků Essential Hair Care Davines je výrazná svými obaly s nulovým dopadem.
Pro více podrobností navštivte můj profil, kde najdete užitečné odkazy - webovky.
Myslím, že není důležité jestli jsme ve svém ohleduplném chování 100%, ale jestli jsme ochotni udělat pro budoucnost alespoň trochu. smilies/grin.gif
Mějte se a smějte se! smilies/cheesy.gif





Komentare od clenu Facebooku


Napište komentář
quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley

security image
Opište písmena z obrázku


busy
Aktualizováno ( Neděle, 01 duben 2012 )
 
< Předch.   Další >